poniedziałek, 15 czerwca 2015

Jak to jest zrobione? - Uradi sam!

Serwetnik do kompletu z tacą zrobiony z pomocą płatków imitujących złoto, potrzebnych do tego  preparatów, troszkę farby, papieru ściernego, szablonów i pracy własnej. ;-)
Jak to jest zrobione po kolei?

***

Ovu kutijicu za salvete napravila sam da bude komplet sa ranije napravljenom tacnom. Kako sam to napravila, čitajte u sljedećem.

1. Serwetnik pomalowałam białą farbą i przetarłam papierem ściernym. *** Kutijicu sam najprije ofarbala sa bijelom farbom a poslje malo išmirglala šmirgl papirom.

2. Potem z użyciem specjalnego kleju do złoceń, przykleiłam miejscami kawałki płatków "złota". Na pierwszym zdjęciu po prawej widać klej, po lewej specjalny lakier do złoceń a na dole folię do złoceń. *** Onda sam sa posebnim ljepilom priljepila zlatnu foliju. Na prvoj slici sa desne strane je ljepilo, sa ljeve specijalni lak za zlatnu foliju, a dole vidi se folija.
 Jak przyklejamy folię? Smarujemu przedmiot klejem i czekamy troszkę aż klej wyschnie. Potem na to palcami przyklejamy płatki złotej folii. *** Kako ljepimo zlatnu foliju? Najprije namažemo sa ljepilom mjesta gdje hoćemo da je priljepimo, onda čekamo da se to osuši. Tu treba znati da kad je suho i dalje se ljepi, ljepljivo je na dodir. Onda na to ljepimo djeliće folije.., kako god da nam se folija podere. Ta folija je jako tanka i lepršava, vrlo lako se otkidaju komadići.
3. Potem całość przecieram postarzającym bitumem. *** Onda cijelu kutijicu premazujem sa preparatom na slici, koji služi da se predmetu doda stari izgled, ili da se dodaju sjene i tako to.
4. Kolejny krok to lakierowanie złotych płatków lakierem do złoceń. Mycie pędzli po tym lakieru robi się w specjalnych do tego preparatach, ja robię acetonem. *** Sljedeći korak, to je lakiranje zlatne folije sa specijalnim lakom koji za to služi. Kist kojim se lakira treba poslje lakiranja oprati u specijalnim preparatu, ja perem u acetonu.

5. Jak lakier wyschnie, robimy co nam w duszy gra. Szlifujemy, dodajemy kolory jakie chcemy, znowu szlifujemy, z pomocą szablonów dodajemy esy floresy.., kropkujemy.., to już wszystko kwestia chcenia i niechcenia, podobania i niepodobania... *** Poslje toga, radimo kako god nam kaže naša mašta, šmirglamo, dodajemo boje, opet šmirglamo, dodajemo uz pomoć šablona neke ukrase, prskamo točkicama.., ma što god nam padne na pamet, a smjesti se u našim normama sviđamise.



I..., komplet gotowy!!!   ******        I..., gotov komplet!

Pozdrowienia Wszystkim!!!!   ***    Pozdrav svima!!!

22 komentarze:

  1. ;) ja jednak pozostawię tę robotę specjalistkom, takim jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sandrynko, spokojnie byś zrobiła i byś taką samą specjalistką była!

      Usuń
  2. Kajko w tym to akurat jesteś mistrzynią i już!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aiden, Ty nie gadaj, jeno zrób też. Jakby co, to odpowiem na wszystkie dodatkowe pytania. ;-)

      Usuń
    2. Ja coś ostatnio mało kombinuję w decou. Chyba mam zmęczenie materiału, bo nawet mi się nie chce robić :/

      Usuń
  3. Jak tak pokazujesz to wygląda ,że to całkiem proste;-)
    A w rzeczywistości masa pracy:-)
    Pozdrawiam
    Hania z chłopakami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Haniu pracy jest z tym nie mało! Buziaki!

      Usuń
  4. Kajuś, świetny kursik, a kolory dopierasz prześliczne! Cudny komplet powstał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oxi, kiedyś w Skarbnicy zaproponowałaś bym opisała jak robię te złocenia. Troszkę trwało, ale.., zrobiłam.

      Usuń
  5. Troszkę mnie tu nie było, więc niemal na jednym wdechu przeczytałam Twoje cztery ostatnie posty. Z przyjemnością obejrzałam zdjęcia Twoich prac i przeczytałam złoty tutorial. Nie wiem, czy pokuszę się o zastosowanie takich zdobień, ale i tak dziękuję za to, że zechciałaś podzielić się dobrą wiedzą. :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za odwiedziny i za to, że zechciałaś pozostawić ślad w postaci komentarza. :-***

      Usuń
  6. Zaspokoiłaś mą ciekawość. Dzięki za kursik. Teraz już wszystko jasne..

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny komplecik i do tego jeszcze kursik, Kajko jesteś Wielka
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana chustecznik prezentuje się wspaniale !
    Ja coś do złoceń nie mam serca, zabieram się i zabrać nie mogę ...
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś, to tak jak ja do 2cracku, tego co wymaga specjalnego lakieru albo zmywania drugiej warstwy. :-)

      Usuń
  9. pozdrawiam serdecznie w przelocie :-)
    ivonesca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy to zdjęcie dziewczynki w Twoim profilu to Ty???? :-)

      Usuń
    2. Hej Iwo, pozdrawiamy! Tak, to ja.

      Usuń
  10. Jak tak piszesz to wydaje się to takie proste:) Ale już sobie wyobrażam jak np. nakładało się i kleiło złote płatki.... Podziwiam, a efekt powalający!!!! Widzę że ciągle próbujesz nowych stylów. Każda praca przepiękna:)))

    OdpowiedzUsuń