sobota, 20 czerwca 2015

Kierunek.., Chorwacja! :-)

Bardzo dużo Polaków letnie wakacje spędza w Chorwacji.
Spragnieni ciepła i słońca ludzie pakują walizki i za jednym zamachem "lecą" nad Adriatyk. Tak spieszno do tego ciepłego, cudownego morza, że wybierając najkrótszą czasowo drogę omijamy inne bardzo cenne chorwackie perełki na które także warto zwrócić uwagę.
Ponieważ w jednej z takich perełek się urodziłam i mieszkałam przez ponad dwadzieścia lat, oczywiście, zawsze i każdego będę namawiać by jadąc do Chorwacji zahaczyć także o Slunj i Park Narodowy Plitvice.
Polecam, jeżeli tylko Was na to stać czasowo i finansowo, by przeznaczyć na to kilka dni, bo na prawdę jest tam co zwiedzać i co robić. Sam Park Plitvice zajmuje nam jeden calutki dzień zwiedzania, od rana do wieczora.
Jak mój maż pokazał naszym Sąsiadom Plitwice, to bardzo pozytywnie byli zaskoczeni tym, że tyle jest tam do zobaczenia. Na koniec dnia nie czuli nóg ale szczęście było ogromne.
Z kolei, kilka naszych Znajomych, którzy zdecydowali zamieszkać kilka dni w mieście Slunj, powiedzieli, że bali się, że będą się tam nudzić, ale po powrocie bardzo mile wspominali tamtejszy pobyt i wszyscy mają zamiar tam jeszcze powrócić.








Wszystkie zdjęcia pochodzą ze strony "Društvo Prijatelja Slunja i Rastoka" i mam pozwolenie od Pana Nikola Živčić (dziękuję - hvala Nikola) na wykorzystanie zdjęć do tego postu.



Tutaj więcej zdjeć:

Klub Przyjaciół Slunia i Rastok 
Vedran Bozicevic Photography
Slavko Bionda photography
Jasikinie w okolicach Slunj - Baraćeve Špilje

Co do kwater w Slunj, to oferta jest bardzo duża.
Podam kilka:

Apartament "Saga"

Apartament Slap

Hotel Park

Restauracja i hotel Feniks, (wyśmienite jedzenie, koniecznie trzeba posmakować Ich jagnięciny i wieprzowiny z rożna! Mięsko własnej hodowli, wyśmienitej jakości!)

Restauracja i zakwaterowanie Petro Rastoke

Family Vučeta

Pod Rastočkim krovom

Pod Lipom

Apartament Bastaja

Tutaj DUŻO linków z zakwaterowaniem

I tutaj

Chciałam Wam jeszcze dodatkowo napisać o Właścicielach Apartamentu SAGA. Tak przygotowali się na przyjęcie swoich gości, że zrobili własną propozycję na czterodniowy pobyt w apartamencie Saga z kompletnym planem zajęć na każdy dzień. Właściciele mówią po angielsku i ponieważ znam Ich osobiście, wiem, że zrobią wszystko byście czuli się u Nich dobrze. Oczekujcie pomocy z Ich strony w każdej kwestii, na pewno niczego Wam nie zabraknie!





Zdjęcia są własnością Pana Marijana Katića i mam pozwolenie na wykorzystanie zdjęc do tego postu ( dziękuję/hvala Marijan)



Za zgodą właściciela, Pana Marijana Katića, publikuję przez Niego opracowani Plan pobytu.

" PRZYKŁAD PLANU CZTERODNIOWEGO POBYTU W APARTMANIE „SAGA” Slunj
Opracowne przez Marijan Katić


PRZYJAZD
- zakwaterowanie w apartamencie „Saga” i odpoczynek po podróży
- lekka kolacja w Bistro „3M”


1. noc/dzień
- 08:00 – 09:00 śniadanie w Bistro „Centar”
- 09:00 – 10:30 spacer i zapoznanie się z miastem Slunj, kawa w Caffe bar „Tin“, zakupy rzeczy potrzebnych na czterodniowy pobyt w Slunj
- 11:00 – 12:30 przygotowanie grilla w ogrodzie apartamentu „Saga”
- 12:30 – 14:00 spożycie posiłku na terasie apartamentu „Saga”
- 14:00 – 17:00 odpoczynek
- 17:00 – 19:00 spacer do ryneczku przy kościele i dalej dróżką w dół przy rzece Slunjczyca, przejście przez mostek do góry koło twierdzy i dalej drogą zakręcać w lewo aż na dół do Rastoke
- 19:00 – 21:00 kolacja w Rastoke (polecamy świeżutkiego pstrąga w restauracji „Petro” w Rastoke)


2. noc/dzień
- 08:00 – 09:00 śniadanie na terasie apartamentu „Saga” (polecamy dostawę z restauracji „Feniks”) 
- 09:00 – 18:00 wyjazd do i zwiedzanie Nacjonalnego parku „Plitvice” 
- 18:00 – 18:50 powrót i odpoczynek na terasie apartamentu „Saga”
- 19:00 – 21:00 kolacja (polecamy jagnięcinę w restauracji „Pino“)


3. noc/dzień
- 08:00 – 09:00 śniadanie w Bistro „Centar“
- 09:00 – 12:30 wyjazd i zwiedzanie jaskini „Baraćewe szpilie” (Baraćeve Špilje)
- 13:00 – 15:00 obiad w „Mirna dolina“ w Ćuić Brdo
- 15:00 – 18:30 aktywny wypoczynek w BTZ w Broćanac ( jazda quadami, strzelectwo, paintball… ) 
- 19:00 – 21:00 kolacja, polecamy młodą wieprzowinę z rożna, w restauracji „Feniks“


4. noc/dzień
- 08:00 – 09:00 śniadanie w Bistro „Centar“
- 09:00 – 14:00 rafting na rzece Mrežnica / gra w kręgle w kręgielni Šanac
- 14:30 – 18:30 pływanie na rzece Korana (z dostawą posiłku na plażę – polecamy kebab z Bistro „Kvart“) - polecam, bo woda ciepła i bardzo zdrowa, znikają wszystkie problemy skórne a kręgosłup wraca do normy 
- 19:30 – 21:00 kolacja w Bistro „Mr. Cat“
5. dzień - WYJAZD
- 08:00 – 09:00 śniadanie na terasie apartamentu „Saga”  (dostawa śniadania z restauracji „Feniks”) 
- 10:00 – wyjazd nad morze
Za posiłki zamówione do apartamentu (dostawę) płaci się osobno osobie która posiłki dowozi."

Ja ze swojej strony namawiam, namawiam i jeszcze raz namawiam..., zatrzymujcie się w Slunj, na pewno nie pożałujecie ani minuty tam spędzonej!!! 

Proszę Was, jeżeli zechcecie, o promocję Slunj na Waszych blogach, by jak najwięcej Ludzi, dowiedziało się o tej pięknej mieścince! Wszystkim bardzo serdecznie dziękuję!

Pozdrawiam serdecznie! 


16 komentarzy:

  1. Kochana byłam w Chorwacji i mieszkałam na wyspie Krk. Była to baza wypadowa aby zobaczyć okoliczne miejscowości.Byłam w miasteczkach Baska,Punat,Cerkvenica,Nijvice, Opatija,wysepka Kosljun bardzo urokliwa :-) i wyspa Cres; oczywiście Rjeki nie mogło zabraknąć :-) Pula i Rovinj Plitwice mnie zauroczyły, nie mogłam uwierzyć w kolor wody, wydawała mi się mistyfikacją.
    Ale się rozpisąłam - wspomniejnia wróciły, na pewno opowieści innych nie były adekwatne do wspaniałych widoków które widziałam.
    Kiedyś chętnie zwiedzę pozostałe miasta.
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś, zwiedziłaś więcej ode mnie która tam mieszkałam tyle lat. :-) Z Roksanką koniecznie się wybierzcie! Co do kolorów jezior Plitwickich, to za każdym razem jak tam byłam ( a byłam z racji, że blisko miałam) to nie mogłam się nadziwić, że przyroda może być tak piękna. :-) Troszkę takich super kolorów mają w sobie także rzeki w Slunj.

      Usuń
  2. Potwierdzam:-)
    Twoje rodzinne strony bardzo urokliwe.
    Bardzo miło wspominamy.
    Pozdrawiam
    Hania z chłopakami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu, jakby co, to na następny raz plan "co robić" już macie! :-) Buziole dla Was!

      Usuń
    2. Większość z tego planu zrealizowaliśmy:-)
      Koniecznie jeszcze raz jeziora Plitwickie,
      bo z 1,5 rocznym Janciem ,który ambitnie
      chodził sam zobaczyliśmy tylko część;-)
      Plany na Chorwację są tylko jeszcze nie wiemy kiedy.
      W tym roku nasza piękna Polska-Toruń
      Buziaki

      Usuń
    3. Do Torunia to mam blisko od mojej Teściowej, z Bydgoszczy, więc zwiedzaliśmy raz, a tak, to tylko przelotem. Przepiękne miasto, starówka piękniejsza niż we Warszawie. Haniu, odpoczywajcie i dobrej pogody Wam życzę!

      Usuń
  3. Dziękuję Ci Kajko za tak wspaniałą prezentację. Pewnie skorzystamy z propozycji.
    Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eli, trzymam za Was kciuki, byście napisali do mnie ze Slunj. :-)

      Usuń
  4. Nigdy nie było mi dane zwiedzić Chorwacji. Mam nadzieję, że kiedyś zobaczę na żywo te klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, no Twoja artystyczna dusza się zakocha w Chorwacji..., i to miłość będzie odwzajemniona! ;-)

      Usuń
    2. O rany! Oby los był łaskawy.....taką miłość to ja chcę :D

      Usuń
  5. Kiedyś zwiedzę! Bo bardzo chcę! Kajuś, dzięki za tak piękną prezentacje!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś zwiedzę! Bo bardzo chcę! Kajuś, dzięki za tak piękną prezentacje!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne zdjęcia, na pewno warto tam pojechać!

    OdpowiedzUsuń